2007. július 8., vasárnap

Paradicsomos penne

Néha nagyon tudok haragudni a plus-ra, bármennyire is jó bolt alapvetően. Tegnap kitaláltam, hogy hamburgert csinálok és még délelőtt nekiindultam beszerezni, szerencsére még a hentest is nyitva találtam benne. Nagy lelkesen kértem fél kiló darált husit, a hentesünk markolt egy nagyot a tálból és rádobta a mérlegre. Mondja, hogy picit több, maradhat-e, gondoltam pár, max. 10 dekával lehet több, azonnal rávágtam, h perszehogy, meg se néztem én. Csak akkor pislogtam, amikor kérte a majdnem 900 Ft-ot. Na akkor elkerekedett a szemem, h hékás, mennyivel volt ez több. Ház izé, nem is olyan picivel. Már nem volt kedvem cicózni, becsomagolta, blokkolta, gondoltam majd teszek el a fagyóba hamburgerhusit. Aztán még mindig egész lelkesen elkezdtem zöldségeket gyűjteni, salátát, uborkát, paradicsomot, végül sajtot. Amikor minden megvolt, odagurítottam a kocsimat a pékáruhoz és lefagytam. Nincs hamburgerzsemle...lelkesedésnek annyi.
Majdhogynem naponta járok a plusba és mindig van, fel se merült bennem, h ezt nézzem meg elsőnek.
Ma tettem egy második próbát, de még mindig semmi, feltöltőnéni aszonta, h holnap talán. A zöldségek kibírják, a salátát elkezdtem etetni a nyúllal, a husi fagy. Pedig úgy rákészültem. Ma is. Úgyhogy lett belőle mezei paradicsomos tészta, de majd sütök még vmi jót, h ne legyen olyan szimpla a vasárnap.
Ilyen téren egyébként a profi a csúcstartó, előző helyen, ahol laktunk, csak az volt, és olykor egy-egy hétig nem lehetett kapni olyan ritkaságokat, h cukor, tej, tojás vagy étcsoki.

Paradicsomos penne helyett maccheroni
(Személyenként)


  • 15 dkg penne vagy más tészta
  • fél liter paradicsomlé
  • frissen őrölt bors
  • oregánó
  • szerecsendió
  • bazsalikom
  • cukor, ha bolti a p.lé
  • sajt

A paradicsomlevet feltesszük főni, enyhén sózzuk, borsozzuk, pici szerecsendiót reszelünk bele és elég sok oregánót szórunk rá. Ha felforrt, beletesszük a tésztát, a paradicsomlétől függően cukrozzuk, a házit persze egyáltalán nem kell. Közepes lángon, gyakran kevergetve puhára főzzük benne a tésztát. A paradicsomlé jól besűrűsödik a végére. Ha ez túl hamar történne meg, pótoljuk paradicsomlével vagy vízzel. Tányérra szedjük, a tetejét megszórjuk bazsalikommal és jó sok sajtot reszelünk rá.

Nincsenek megjegyzések: