2007. július 16., hétfő

Joghurttorta

Reggelre két rózsaszín kis bébinyuszkó nagymamája lettem!! Azóta aggódom, hogy minden rendben menjen, máris imádom őket, olyan aranyosan mocorognak a szőr alatt :)
Hétvégén csináltam egy könnyű nyári joghurttortát, aminek csak annyi hibája lett, hogy elbírt volna még egy kicsi cukrot, de azért pillanatok alatt lecsúszott. A recept egy nagyon kedves ismerősömtől származik és így szól:



  • 4 vagy 5 tojásos piskóta
  • 2 pohár natúr joghurt
  • 1 nagy cs. zselatin (nem a kicsi 5ker)
  • 3-5 ek cukor
  • 1 citrom
  • 2 dl tejszín
  • ízlés szerint eper, nektarin, bármi
Két elkészítési módot is leírok, az első az lesz, ahogy eredetileg szól a recept, aztán leírom, hogy én hogy variáltam át.

1. Kapcsos tortaformában megsütjük a piskótát (4 tojás, 4 ek cukor, 4 ek liszt, 1/2 cs sütőpor) és kihűtjük. A nagy zsomag zselatint elkeverjük 1 pohár joghurttal és a cukorral, majd lassú tűzön picit felmelegítjük. Felverjük a tejszínt. A zselatinos joghurthoz adjuk a másik joghurtot és a felvert tejszínt, belereszeljük a citrom héját és hozzáadjuk fél citrom apróra vágott húsát is. A piskótát kettévágjuk, az alját a tortaformába tesszük, rákanalazzuk a krém negyedét, majd rátesszük a másik piskótafélt és a maradék krémet. A tetejét gyümölcsökkel, ill. a citrommal díszíthetjük és jól kihűtjük.

2. Kapcsos tortaformában megsütjük a piskótát (4 tojás, 4 ek cukor, 4 ek liszt, 1/2 cs sütőpor) és kihűtjük. Épp volt itthon nektarin, úgyhogy tettem a krémbe azt is apró kockákra vágva. Nem volt nagy csomagos zselatinom, ezért vízbe áztattam másfél kicsi csomag zselatint, kis lángon felolvasztottam és így kevertem a joghurtokba. Ezután belereszeljük a citrom héját és apróra vágva hozzáadjuk fél citrom húsát, majd a gyümölcsöt is. Felverjük a cukorral a tejszínt és ezt is beleforgatjuk a krémbe. Egy tálat kibélelünk celofánnal úgy, hogy kicsit lelógjon a tál szélén. A piskótát kettévágjuk és a szebbik felét 8 részre vágjuk, majd kirakjuk vele a tál alját. Meglocsolhatjuk Triple sec vagy Cointreau likőrrel. Rákanalazzuk a krémet és rátesszük a tetejére a másik fél piskótát. Ráhajtjuk a celofánt és hűtőbe tesszük.

Nincsenek megjegyzések: