2007. július 17., kedd

Könnyű nyári nasik

Ilyen melegben próbálok nem szétfőni a konyhában, úgyhogy egyrészt nagyon jól esnek a hideg nyalánkságok, másrészt olyan édességeket/sütiket próbálok gyártani, amik gyorsan megvannak, lehetőleg extragyorsan :)
Áfonya pedig nagyon gondos anyuka, úgyhogy remélem lesz mit mutogatni. Már vannak képek, de rajtam meg Áfonyán kívül mindenki rondának találja a bébinyulakat, úh inkább a nasikat mutogatom.

Görögdinnyés granita


  • 60 dkg görögdinnye
  • 1,5 dl víz
  • 5 dkg cukor
  • 1 citrom
A vizet összemelegítjük a cukorral, ami a dinnye édességétől függően lehet több vagy kevesebb. Belefacsarjuk a citrom levét és egy kicsit kihűtjük. A dinnyét kimagozzuk és kisebb kockákra vágjuk, majd hozzáöntjük a cukros-citromos levet és leturmixoljuk. Edénybe töltve fagyasztóba tesszük és amint elkezd dermedni, óránként átkeverjük villával, hogy kásás legyen.


Csokiba mártott banán kókusszal és mandulával



Jó minőségű étcsokit gőz felett felolvasztunk egy kevéske olajjal (1 ek/tábla). A szeletekre vágott banánt beleforgatjuk az olvadt csokiba és alufóliával bélelt tálcára szedjük. A tetejét megszórjuk kókusszal és/vagy szeletelt mandulával. Fagyasztóba tesszük 15-20 percre és tányérra szedjük.
Ebből télen-nyáron meg tudunk enni egy raklappal.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

én Áfonyának adok igazat, pici nyuszik is aranyosak!!!! szerintem :)

Pocaknyúl írta...

Szerintem is, de én enyhén elfogult vagyok :D