2007. július 11., szerda

Nyammburger

Na végre sikerült beszerezni a zsemlét, de a plus most bújjon be a sarokba, 5 nap alatt nem sikerült feltölteniük a hamburgerzsemle-hotdogkifli polcot. Ma elhatároztam, hogy hamburgert fogunk enni és kész. Elmentem a környéken legalább 4 helyre, köztük egy pékségbe is, ahol azt mondták, hogy esetleg rendelésre hoznak nekem, de már nem volt kedvem várni a dologgal. A nyertes a match lett, ahol 10 percig néztem a pékárus polcokat, míg végre hátul megpillantottam az egyetlen zacsi zsemlét. Nagyon boldog voltam :) Úgyhogy ma végre kiegészségtelenkedhettük magunkat kedvünkre.



A húspogácsát így szoktam készíteni:

  • 50 dkg darált husi
  • 1 nagy fej hagyma
  • 1 tojás
  • 2-3 ek ketchup
  • 2 ek mustár
  • só, sok-sok bors
  • zsemlemorzsa

A hagymát apróra vágom és összedolgozom a husival, amit fűszerezek sóval, borssal. Beleütöm az 1 tojást, hozzáadom a ketchupot és a mustárt. Egy mindmegettés receptből származik az ötlet, először furának tűnt, hogy minek bele ketchup és mustár, de gondoltam el biztos nem rontja. Nem is tette, sztem jó ízt ad. Jól összedolgozom és annyi zsemlemorzsát adok hozzá, hogy formázható legyen. Sütés előtt jó, ha áll egy órácskát. Ekkora adagból kb. 8-10 db lesz.

A hamburgerhez pedig az uborkát és a hagymát ecetes-cukros lében áztatom, az összeállítás pedig ízlés dolga.

2 megjegyzés:

ildinko írta...

Ez a "kiegészségtelenkedhettük" - egy zseniális szó! :)))
A hamburger is jól néz ki...
És talán így házilag elkészítve nem is olyan egészségtelen, csak a gyorséttermi, mert azok ki tudja, mit tesznek bele...

Pocaknyúl írta...

Köszi :))
Én is ezzel nyugtatom a lelkem, h ez mááás, sőt nem is hízlal annyira :D Így jobban esik, a mérleget meg eldugtam jó helyre...