2007. július 7., szombat

Én meg a hal...

Nem vagyok egy válogatós típus, sőt, én vagyok az, aki általában másokat riogat, kivéve ha halról van szó. Halat csak akkor, ha nincs halíze, ez nagyon fontos. Egyetlen halíz van, amit szeretek, az pedig a balatoni keszeg, sőt pontosítva az a keszeg, amit Siófokon apukám fog ki hajnalban és reggelire megsüti paprikás lisztbe forgatva. A másik, amire azt lehet mondani, hogy szeretem, az a pisztráng, de csakis azért, mert emlékeztet a csirkére. Kiskoromban szerettem a törpeharcsát, erről nem tudok nyilatkozni, mert évek óta nem ettem. Van még egy kategória, a tengeri halak, amiknél két alapszabály van: vagy jó fokhagymás legyen vagy nagyon sok majonéz kerüljön mellé, de legjobb, ha a kettő egyszerre. És íme a nagy kivétel, az alábbi recept, főkóstolóm ugyanis imádja a halakat, úh olykor megpróbálok a kedvében járni (nem mintha nem ezt tenném állandóan ;) ) és kap vmi halat. Egyszer ráleltem erre a receptre és csodák csodája, az első olyan, aminél nem akartam gyorsan túllenni az ebéden és elfelejteni a hal témát jópár hónapra.


Tengeri halfilé kapros-kapribogyós burgonyával (2 személyre)


  • 30 dkg tengeri halfilé (4 szeletke)
  • 1 kis paradicsom
  • 1 fej vöröshagyma
  • 0,5 dl fehérbor
  • 0,5 tk vágott bazsalikom
  • vaj, olívaolaj
  • 30 dkg burgonya
  • 0,5 ek vágott kapor
  • 1 tk vágott kapribogyó
  • 1 dl tejszín

A halfiléket besózzuk és 5-6 percig állni hagyjuk. A paradicsomot megmossuk és kettévágjuk. A hagymát felcsíkozzuk. Felforrósítunk fél evőkanál vajat és megfuttatjuk benne a hagymát, majd a borral, a bazsalikommal, kevés vízzel és sóval megpároljuk. A burgonyát héjában puhára főzzük, meghámozzuk és felkarikázzuk. Felforrósítunk 1 ek vajat, megfuttatjuk benne a kaprot, beletesszük a kapribogyót és felöntjük tejszínnel. Sózzuk, borsozzuk és összeforraljuk a burgonyával. Fél evőkanál vajon és olívaolajon megsütjük a halakat, közben borsozzuk, majd a paradicsomokat is pirosra sütjük. Tálalásnál tányérra tesszük a burgonyát, rászedjük a halat és a tetejére tesszük a hagymát. A sült paradicsommal díszítjük.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

nyuszikám, mint haltípust, próbáld ki eccer a lazacot. Bár elég húzós az ára, de eccer beleférhet. És nagyon király hal...

Pocaknyúl írta...

Kipróbálom eccer, majd amikor eccer elkezdek piacra is járni :) Érdekel a téma, de nem túl könnyen beszerezhető errefelé. Cupi :)