2007. július 8., vasárnap

Körtés csokitorta

Ez lett a sütünk vmi jót elképzelésből. A körtét lehet kicsit sűrűbben rakni és elkövettem azt a hibát is, hogy jól belenyomogattam a tésztába őket, elég lett volna csak lazán ráfektetni a szeletkéket, mert a fele belesüppedt. Alig találtam olyan szeletet, ahol látszik a körte :)

Recept:


  • 15 dkg liszt
  • 17 dkg barna cukor
  • 17 dkg puha vaj
  • 3 tojás
  • 2 kis körte
  • 1,5 tk sütőpor
  • 1 dkg kakaópor
  • 2 ek tej

Kibélelünk sütőpapírral egy 24 cm átmérőjű tortaformát (alá kis olajat kenünk). A vajat és a cukrot habosra keverjük. Egyesével beleütjük a tojásokat és alaposan elkeverjük. A lisztet, a sütőport és a kakaóport a keverékbe szitáljuk és eldolgozzuk. Belekeverjük a tejet, és az egész masszát belekanalazzuk a tortaformába. A tetejét elegyengetjük és kirakjuk a hámozott, szeletelt körtével. 180fokon egy órát sütjük (nekem 50perc alatt kész volt). A formában hagyjuk teljesen kihűlni. Olvasztott csokival tálalhatjuk.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megsütöttem, nagyon finom ! Köszi.

Adrienn Horváth írta...

A húgom sütötte múltkor családi ebédre desszertnek, isteni finom, most én is kipróbálom:)