2007. július 26., csütörtök

Keksztekervény

Azóta szeretnék keksztekercset enni, hogy legutóbb behabzsoltam az utolsó szeletet. Ez már majdnem három hete volt, úgyhogy elég jól bírtam. Amilyen egyszerű kis sütemény, annyira odavagyok érte. Most duplakókuszosan csináltam, a krémben is, meg rajta is az volt, de legutóbb kóstoltam olyat, amiben sima vaníliás krém volt és nem volt megszórva semmivel, na az is nagyon ízlett. A keksztekerccsel kapcsolatban kicsit furcsa az ízlésem, ugyanis imádom, ha recseg benne a krém és törekszem is rá, hogy ne keveredjen ki túlságosan a porcukor. Egyszer még régen vki otthon nem keverte ki elég alaposan a krémet, én meg odavoltam a gyönyörűségtől, hogy ez milyen jó így "elrontva".
A másik dolog, hogy szeretem meghámozva enni, mint ahogy sokan a túrórudit is úgy eszik, h leszedik a csokit és külön fogyasztják el a túrót. Amennyire lehet, leeszegetem a krémről a tésztát, hogy minél több krém jusson az utolsó nagy falatba.


Tészta:

  • 25 dkg háztartási keksz
  • 10 dkg dió
  • 10 dkg porcukor
  • 1 dl kávé
  • 2 ek kakaópor (elhagyható)
  • ízlés szerint rum
Krém:

  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • kókuszreszelék
A tésztához ledaráljuk a kekszet és a diót, majd a többi hozzávalóval nyújtható masszát gyúrunk belőle. A krémhez kikeverjük a vajat a porcukorral és ízlés szerinti mennyiségű kókuszt teszünk bele. A tésztát kókuszreszelékkel megszórt fólián kinyújtjuk, megkenjük a krémmel és feltekerjük, majd jól kihűtjük.

A kisnyuszik pedig kinyitották a szemüket!!!! :)

4 megjegyzés:

anna írta...

ha szereted a "recsegos kremet", akkor miert nem kristalycukorral csinalod??
en is szeretem, epp ezert csak azt teszek mindenbe; porcukrot miota az eszemet tudom, nem hasznalok semmire

Pocaknyúl írta...

Nem is tudom, a porcukor olyan lágyan recseg, meg ezt csak én szeretem így, párom sztem nem rajongana az ötletért, azért nem is merült fel bennem a kristálycukor. De nagyon örülök, h nem vagyok egyedül :D

anna írta...

hat az biztos, h nem vagy egyedul
[bar magamon es apukamon kivul nem tudok ilyet..]

Névtelen írta...

ezek a nyusszok ellenállhatatlanok :)