2007. november 2., péntek

Brownie

Van nekem egy minikönyvem, A legjobb receptek sorozatból a Sütemények című, Emma Patmore írta. Ahányszor kinyitom, azonnal beindul a nyáltermelődés és jön az elhatározás, hogy próbáljunk ki belőle valamit. Eddig egyszer csalódtam, sikerült egy citromos betonkekszet előállítani, amit eltettünk egy fémdobozba (hátha puhul), aztán következő karácsonykor pont ugyanolyan állapotban leltünk rá véletlenül. Sajna nem puhult meg. A többi recept viszont nagyon finom volt, ez a süti is onnan van és nagy kedvenc lett rögtön. Sajnos pisztáciám nem volt, úgyhogy mandulával helyettesítettem, de így is finom volt :)

Recept:


  • 15 dkg étcsoki
  • 22 dkg puha vaj
  • 22 dkg liszt
  • 12 dkg cukor
  • 4 tojás elhabarva
  • 7 dkg pisztácia, apróra vágva
  • 10 dkg fehér csoki, durvára vágva
  • 2 tk sütőpor
  • porcukor a szóráshoz
Sütőpapírral kibélelünk egy 24 cm x 24 cm-es sütőformát (ha nincs pont ilyen, akkor vmilyen kisebb tepsit). Az étcsokit és a vajat vízfürdőben felolvasztjuk és hagyjuk kihűlni. A lisztet és a sütőport tálba szitáljuk, és hozzávegyítjük a cukrot. A tojást elkeverjük a megolvadt csokival, beleöntjük a lisztes keverékbe és az egészet alaposan összedolgozzuk. A pisztáciát és a fehér csokit is belekeverjük és beleöntjük az előkészített sütőformába. A tésztát 180 fokra előmelegített sütőben 30-35 percig sütjük. 20 percig a formában hagyjuk hűlni, majd rácsra tesszük, megszórjuk porcukorral és felvágjuk. A brownie állaga hűlés közben még tovább szilárdul, amikor kivesszük a sütőből, még nincs egészen készen.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

egész jól hangzik, végre egy recept amibe nem kell olyan sok cukor. nekem csupa olyan receptem van, amibe 30-40 dkg cukor kell!

Pocaknyúl írta...

Féltem is először, hogy nem lesz elég édes, de a csoki édessége ennyi cukorral bőven elég :)