2007. szeptember 6., csütörtök

Kakukkfüves comb + tzatziki + kuglóf

Ez a sarkvidéki hideg nemcsak a nyuszónak tett jót (nemtudom mit eszik a hidegen, de olyan vígan repked az ágyban, át a fejünkön...meg olyan kitartással tépi a tapétát, hogy mindjárt beüzemelek egy hősugárzót neki, sokkal egyszerűbb az élet, ha a laminált padlón fetreng hűvösről ábrándozva), hanem a fényképezőm is határozottan jobban van. Már eltűntek a csíkok, amik majd minden képen ott voltak eddig, viszont a fókuszálással még gondok vannak, de ha csökken a hőmérséklet még 10 fokkal, talán ez is megoldódik.
1-2 hónappal ezelőtt kipróbáltam nemisbéka receptjét és maximálisan elcsavarta a fejemet ez a párosítás, azóta is készült már ilyen, úh azért megosztom a tapasztalatokat vele kapcsolatban, mert elsőre enyhén szólva nem lett tökéletes.
A másik pedig a kedvenc kuglófom lenne, ami egy olyan hétvégén került kipróbálásra, amikor semmi, de semmi nem volt a szekrényekben, ill. a hűtőben, a bolt meg már zárva volt. A másik előnye, hogy gyors és amit a leginkább szeretek benne, hogy a kakaós része úgy süpped a vaníliásba, hogy megsülve majdnem tökéletes formájú cseppet kapunk. Najó, nem mindig, de azért sokszor ;)


Kakukkfüves combcsíkok:


  • 50 dkg sertéscomb
  • 8-10 ág kakukkfű
  • 0,5 dl olaj
  • só, bors
Tzatziki:

  • 1 kígyóuborka
  • 1,5-2,5 dl görög joghurt
  • 3 kisebb gerezd fokhagyma

Egy edényben összekeverem a szárról letépkedett kakukkfüvet, a sót, a borsot és az olajat, majd ebbe forgatom a csíkokra vágott combot. Amíg ez áll és pihen (ne rakjuk hűtőbe), addig elkészítem a tzatzikit: nagylyukú reszelőn héjastul lereszelem az uborkát, majd szűrőbe teszem, sózom és hagyom lecsöpögni. Én ekkor hámozom meg a köretnek való krumplit és teszem fel bő vízben, kevés sóval puhulni. Ha már majdnem megpuhult, leszűröm, kis tepsibe teszem, sózom, borsozom és szórok rá görög fűszerkeveréket is, mert nagyon csípem az ízét, megöntözöm olívaolajjal és 200 fokos sütőbe teszem. Egy tálban kikeverem a joghurtot a reszelt fokhagymával. Az eredeti receptben dió is van, de azt nem szeretem és nem is tudom elképzelni benne, amúgy 6-8 szem kell bele. Az uborkából kinyomkodom a levet és a joghurthoz keverem. Tálalásig hűtőbe teszem. Ha a krumpli már kezd pirosodni, akkor jön a neheze, legalábbis nekem. Első alkalommal a hűtőből vettem ki a husit, ami a nem elég forró olajamat hirtelen lehűtötte, aztán ahelyett, hogy pirult volna, levet eresztett és betonná keményedett, úh majd félórát pároltam és nagyon ideges voltam. Másodszor türelmes voltam és jól felforrósítottam az olajat, ráadásul két részletben sütöttem a husit, hogy mindenkinek legyen elég helye. Így sikerült jól megpirítani és puha is lett. Olajat nem öntöttem alá, mert pácostul került a serpenyőmbe. Végül a három összetevőt egy tányéron tálalom. Nagyon szeretjük :)


Kétszínű kuglóf:


  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 cs. van. cukor
  • 20 dkg liszt
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 1 dl olaj
  • 1 dl tej
  • 2 ek kakaópor
Előveszek 3 tálat, az egyikben összekeverem a lisztet a sütőporral és egy csipet sóval. A másikba kerül a cukor, a vaníliás cukor, a tej, az olaj és a 4 tojás sárgája. A harmadik edényben kemény habbá verem a 4 fehérjét. A tojásos cukros masszát robotgéppel kikeverem, majd hozzáöntöm a sütőporos lisztet és összeelegyítem. Végül a fehérjehabot is óvatosan hozzákeverem. Kivajazott, kilisztezett (nekem a rétesliszt erre a célre jobban bevált) kuglófformába öntöm az 1/3-át (ízlés szerint a felét vagy többet is lehet, mi azt szeretjük, ha a kakaós rész a több). A maradék masszába belekeverem a kakaóport és rácsurgatom a vaníliás tetejére. 180 fokos sütőben kb. 40-45 percig sütöm, de tűpróba sosem árt.
Jóétv :)