2007. augusztus 23., csütörtök

Amerikai pali

Haldoklik a fényképezőm, de még ő is úgy gondolta, hogy életem első pancake-jét meg kell örökíteni. Bevallottam már, hogy eléggé nagy rajongója vagyok az amcsi kajáknak, és ahányszor ilyen palacsintát sütöttek valamilyen filmben, elcsöppent a nyálam, hogy énisénis. Most jött az elhatározás, mindmegettén leltem a receptet, valaki pedig kommentben egy kakaós krémet ajánlott hozzá, ami beváltotta a szép reményeket. Anno kóstoltam juharszirupot, de valaki elárulhatná, hogy mit esznek azon. Nagyon túlédes nekem. No mindegy.
4 db lepényke lesz a tésztából, de kettőnkre bőven elég volt. És annyira finoooom. Aki ezt kitalálta, hatalmas puszit érdemel.

Recept:


  • 20 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 kk só
  • 2 ek cukor
  • 3 dl tej
  • 1 db tojás
  • 5 dkg olvasztott vaj
A lisztet összekeverem a cukorral, majd hozzáadom a sót és a sütőport is. Az olvasztott vajjal és a tejbe vegyített tojással sűrű masszát keverek belőle. Teflonos seprenyőbe kb. 10 centi átmérőjű korongokat simítok és lassú tűzön mindkét oldalát jól megsütöm. Én tettem alá pár csepp olajat, de elvileg nem kell.

Kakaós krém:

  • 2 tojás
  • 2 ek liszt
  • 2 ek kakaó
  • 20 dkg cukor
  • 3 dl tej
  • 10 dkg vaj
A tojást kikeverem a liszttel, a kakaóporral, a cukorral és pici tejjel. A tejet felmelegítem egy kevéske vízzel (így nem ég le), majd hozzákeverem a kakaós masszát. Állandó kevergetés mellett felfőzöm, majd levéve a tűzről belekeverem a vajat is. Hagyom kicsit kihűlni.

Legközelebb pedig kipróbálom ezt:

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

ez a nyulas palacsinta elég merész ötlet!!!! :) mit szól ehhez Áfonya???

Pocaknyúl írta...

Hogy ne a fejére rakjam, hanem a szájába :D

Névtelen írta...

koalac, írjál!

Pocaknyúl írta...

Drága Áronom, holnapra nagy terveim vannak ;) Csak a fényképezőm legyen jó hangulatban.