2007. augusztus 14., kedd

Fenyőmagos túrótorta

Nehéz lenne megszámolni, hogy hányszor terveztem, hogy megsütöm ezt a tortát. Jótanács: ha ilyet szeretnél sütni, két csomag fenyőmagot vegyél, az elsőt nyisd ki és kis maroknyi adagokban helyezd a pocakodba. Ezután elkezdheted a süteményt.
Egyik nap elhatároztam, hogy levásárolom a régóta nálam kallódó utalványt, kiválasztottam egy jó nagy boltot és mohón pakoltam a kosárba mindenféle finomságot, kezdve a kedvenc manner babapiskótámmal, amit nem tudom miért mérnek aranyáron, szerintem ez lenne a minimum, ahogy egy babapiskótának illene kinéznie. Próbáltam már sokfélét, de ez a legfinibb a tiramisuban. Aztán rájöttem, hogy rossz boltot választottam, mert minden párszázzal többe került, mint a jó öreg plusban. De sajna nem oda szólt az utalványom. Aztán hazajöttem és levertem egy üveg borsmentás illóolajat a csempére, amitől még egy hétig olyan volt a lakásunk, mintha valakik folyton rágóznának benne. Aztán rájöttem, hogy a mascarpone, amit vettem, két napig bírja csak, aminek annyira, de annyira örültem...
Másnap kora reggel nekiálltam gyorsan tiramisut gyártani, hogy ne vesszen kárba a sajt, elkészült a krém, belenyaltam, aztán kiköptem :( Undorító a romlott mascarpone, egyszerre keserű és savanyú. Úgyhogy ennyit a tiramisuról, meg ennyit a kaisersről, meg a lejárati dátumokról.
Aznap még "beszorultam" a lakásba is, ami úgy történt, h a 12 ponton záródó biztonsági ajtónk napfény hatására bezárhatatlanná válik, egyedül voltam épp itthon, úgyhogy nem tudtam menni sehova, pedig lett volna dolgom bőven.
De legalább lett fenyőmagom és kipróbálhattam a fenyőmagos túrótortát. Nagyon nyamm lett :)

Recept:


  • 15 dkg liszt
  • 2 dkg cukor
  • 12 dkg vaj
  • 1 ek víz
  • 35 dkg túró
  • 4 ek tejszín
  • 3 tojás
  • 12 dkg cukor
  • 1 narancs reszelt héja
  • 5 dkg fenyőmag
A tésztához a lisztet és a cukrot tálba tesszük. A vajat kézzel belemorzsoljuk a keverékbe. Hozzáadjuk a vizet, és az egészet lágy tésztává dolgozzuk össze. A tésztát fóliába csomagolva 30 percre hűtőszekrénybe tesszük. Ezután belisztezett nyújtódeszkán kinyújtjuk és 24 cm átmérőjű sütőformába nyomkodjuk. Villával megszúrkáljuk és 30 percre ismét hideg helyre tesszük. (Én türelmetlen egy ember vagyok, úh kihagytam ezt a mozzanatot.)
A tésztát alufóliával beborítjuk és sütőbabbal megtöltjük. (Ezt a babot amúgy ilyenkor ki lehet dobni, sosem lesz belőle már főzelék??) 190 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütjük. Eltávolítjuk a fóliát és a babot, majd 15 percig tovább sütjük. Közben a töltelékhez összekeverjük a túrót, a tejszínt, a tojásokat, a cukrot, a narancshéjat és a fenyőmag felét. A keveréket elosztjuk a tésztalapon és megszórjuk a maradék fenyőmaggal. 170 fokon 30percig sütjük. Hagyjuk teljesen kihűlni és tálalás előtt szórjuk meg porcukorral.

Nincsenek megjegyzések: